Для людей з вадами зору

Розвиток сільської місцевості


Інформація щодо наявності у 2017 році програм підтримки агропромислового комплексу

Проекти міжнародної технічної допомоги які діють у 2017 році


Про основні засади оформлення трудових відносин з найманими працівниками

З метою проведення інформаційної - роз’яснювальної роботи щодо легалізації трудових відносин, нагадуємо про основні засади оформлення трудових відносин з найманими працівниками .

Загальні положення

З 01.01.2015 р. виключено з Кодексу законів про працю України (КЗпП) ст. 24-1, яка потребує реєстрації в службі зайнятості трудового договору, укладеного між підприємцем і найманим працівником. Починаючи з 2015 року КЗпП не зобов'язує реєструвати трудовий договір в службі зайнятості.

Разом із тим з'явилося інша вимога. Так, до ч. 3 ст. 24 КЗпП внесено зміни, згідно з якими працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом або розпорядженням працедавця, і повідомлення органів Державної Фіскальної Служби про прийняття працівника на роботу в порядку, визначеному КМУ.

Нагадаємо, із 2015 року працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору.

Таким чином під час оформлення з працівником трудових відносин підприємець не повинен реєструвати трудовий договір у центрі зайнятості, але має повідомляти про нового працівника орган ДФС. Без повідомлення податкової про прийняття на роботу працівника не можна допускати до роботи.

Постановою КМУ від 17.06.2015 р. № 413 «Про порядок повідомлення Державної фіскальної служби та її територіальних органів про прийняття працівника на роботу» визначено механізм повідомлення податкової про прийнятих працівників.

Оформлення трудових договорів

Чинним є Порядок реєстрації трудового договору між працівником і фізичною особою, затверджений наказом Мінпраці від 08.06.2001 р. № 260, яким затверджено форму трудового договору між працівником і фізичною особою, яка використовує найману працю. Тому під час укладення трудових договорів треба керуватися цим документом.

Під кожен трудовий договір слід складати розпорядження про прийняття на роботу й повідомляти податкову перед допуском працівника до роботи. Повідомити податкову потрібно хоча б на день раніше допуску працівника до роботи.

Відповідальність і штрафи

Особливу увагу в трудовому законодавстві приділено легалізації трудових відносин. Якщо раніше в разі порушення трудового законодавства контролери застосовували штрафи, визначені Кодексом України про адміністративні правопорушення (КУпАП), то тепер штрафи визначено й у самому КЗпП. Так, у новій редакції викладено ст. 265 КЗпП "Відповідальність за порушення законодавства про працю". Тепер крім загальної фрази про те, що особи, винні в порушенні законодавства про працю, несуть відповідальність згідно з чинним законодавством, з'являється конкретика.

Важливо зауважити, що штрафи є фінансовими санкціями й не належать до адміністративно-господарських санкцій, визначених главою 27 Господарського кодексу України. Штрафи накладаються Держпраці в порядку, визначеному Кабміном. Без перевірки Держпраці можуть накладатися штрафи на підставі рішення суду про оформлення трудових відносин із працівником, який виконував роботу без укладення трудового договору. Виконання постанови Держпраці покладається на Державну виконавчу службу. При цьому сплата штрафу не звільняє від усунення порушень трудового законодавства.

У новій редакції викладено й ст. 41 КУпАП, якою встановлюється відповідальність за порушення вимог законодавства про працю та про охорону праці. Також Законом № 77 вносяться зміни й до ст. 172 Кримінального кодексу України (ККУ), яка встановлює відповідальність за грубе порушення трудового законодавства. Зауважимо, що штрафи істотно зросли.


Забезпечення

постійного моніторингу земель

сільськогосподарського призначення

Зазначаємо, що відповідно до пункту 4 статті 122 Земельного кодексу України з 01 січня 2013 року землями сільськогосподарського призначення розпоряджаються органи виконавчої влади з питань земельних ресурсів.

Відповідно до розпорядження голови районної державної адміністрації від 18 березня 2016 року № 93 "Про комісію з проведення обстежень стану використання земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності", складено комісію та проведено заходи щодо виконання завдань визначених у листі Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області від 15 березня 2016 року № 14-21-0.31-6458/2-16 "Про проведення обстежень стану використання земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності " та відповідно до розпорядження обласної державної адміністрації від 23 травня 2016 року № 343 "Про організаційні заходи щодо проведення аналізу ефективного використання земель сільськогосподарського призначення та трудових ресурсів" та доручення голови обласної державної адміністрації від 09 червня 2016 року № 108-д "Дані за результатами наради щодо наповнення місцевих бюджетів від 08 червня 2016 року" виконано наступне.

Проведено аналітичну роботу по моніторингу стану використання земель сільськогосподарського призначення по кожному сільгосптоваровиробнику. Об’єктами для обрахунку ефективності використання земельних і трудових ресурсів стали, оперативні матеріали по використанню ріллі в розрізі вирощуваних сільськогосподарських культур, матеріали використання зрошувальних земель, у тому числі по краплинному зрошенню, матеріали по наявності сільськогосподарської техніки (кількість та потужність тракторів, збиральної техніки) а також матеріали по забезпеченню кожного із сільгосптовваровиробників трудовими ресурсами.

Дані аналізу надано до Державного підприємства «Херсонський науково-дослідний центр продуктивності агропромислового комплексу» для обрахунку ефективності роботи аграрного сектору економіки.

Отримані 18 липня 2016 року вищезазначені розрахунки прийняті для роботи з метою відпрацювання з суб'єктами господарювання щодо ймовірного приховування зайнятості населення в сільському господарстві та направлені в електронному вигляді до кожної сільської ради району.

Районною державною адміністрацією своїм розпорядженням від 05 червня 2016 року № 300 створено робочу групу з питань легалізації оплати праці та зайнятості населення.

Відповідно до он-лайн графіку виїздів робочої групи до сільських рад району, в плані роботи легалізації оплати праці у сфері сільського господарстві, з урахуванням матеріалів аналізу про фактичні обсяги посівів сільськогосподарських культур, про фактичну наявність працівників та нормативних розрахунків щодо необхідної кількості працівників при виробництві сільськогосподарської продукції, проводилось безпосередньо оперативне визначення ймовірного приховування зайнятості населення в сільському господарстві.

Всього здійснено 16 рейдів робочої групи. Було виявлено 394 неоформлених найманих працівників, з них легалізовано 373. До бюджету додатково отримано 64,8 тис. гривень, що складає 162% від суми, яку заплановано отримати від заходів з легалізації найманої праці.

За результатами засідань спільних комісіях з питань наповнення місцевих бюджетів району, на яких було заслухано 12 керівників підприємств легалізовано 23 особи

Найбільше виявлено порушень у господарствах, які займаються вирощуванням овоче-баштанних культур та картоплі.

В розрізі кожної сільської ради зроблений аналіз використання земель сільськогосподарського призначення в розрізі кожного землекористувача щодо визначення розміру орендної плати відповідно до вартості земельної частки (паю) згідно схеми поділу з урахуванням коефіцієнтів індексації, з метою збільшення надходжень до податку на доходи від вартості орендної плати.

Робочою групою проведено виїзди до кожної сільської ради району. Результатом роботи стало проведення інвентаризації сільськогосподарських земель, визначено землекористувачів кожної земельної ділянки та складено списки громадян, які самостійно обробляють паї. Списки передано для роботи до Голопристанського відділення Цюрупинської ОДПІ Головного управління Міндоходів у Херсонській області, з метою проведення декларування доходів вищезазначених фізичних осіб, як додаткового джерела наповнення місцевих бюджетів.

До бюджету району надійшло 420,2 тис. гривень податку на доходи фізичних осіб, що сплачується фізичними особами за результатами річного декларування, що на 166,0 тис. гривень більше надходжень за відповідний період минулого року

ПАМЯТКА про механізми оформлення земельних відносин

П’ять кроків про створення кооперативу

Аграрна розписка як форма альтернативного кредитування.